De eerste weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Levi Kedong - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Levi Kedong - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Levi Kedong

Blijf op de hoogte en volg Levi

20 Februari 2019 | Suriname, Paramaribo

Na twee weken ben ik al goed gewend aan Suriname. De temperatuur is niet meer zo extreem en het leven met 8 andere huisgenoten valt ook zeker niet tegen. Het is erg gezellig in ons huis en zijn meestal elke avond met z'n alle tv aan het kijken of spelletjes aan het spelen.

Ook heb ik mijn eerste stagedagen erop zitten. Ik loop stage op de Graaf von Zinzendorf school, een katholieke school waar ze op vmbo niveau lesgeven. Ik had verwacht dat er veel verschil zou zijn tussen een Surinaamse school en Nederlandse school, maar dit valt reuze mee. Ze gebruiken dezelfde methode als in Nederland (biologie voor jou) en eigenlijk gelden er dezelfde regels als bij ons. De klassen op deze school zijn zelfs nog kleiner dan die in Nederland, namelijk 20 leerlingen per klas. De leerlingen en docenten zijn ook erg aardig en geïnteresseerd.

Mijn eerste lessen verliepen erg goed. Ik liet de leerlingen aan de slag gaan met de lesstof door ze tekeningen te laten maken en hier extra informatie bij te schrijven. Mijn mentor werkt namelijk veel met opdrachten waarbij leerlingen tekeningen, samenvattingen, mindmaps en posters moeten maken. Dit is op zich niet nieuw voor mij maar hier maakte ik niet elke les gebruik van. Toch was het erg leuk om dit uit te proberen en de leerlingen vonden het ook een leuke opdracht.

Aankomend weekend hebben we met 6 andere van mijn huis een expeditie gepland. We gaan met z'n alle naar Coesewijne. Dit is een natuurreservaat waar je onder andere de Caraïbische zeekoe, apen, reuzeotters en andere diersoorten tegenkomt. We gaan hier een eigen kamp opzetten en nog veel meer dingen bekijken. Mijn moeder vind het maar spannend dat ik 4 dagen de jungle in ga, maar ik denk dat ik dit wel ga overleven.

Morgen nog een aantal lesjes geven en daarna de jungle in. Ik laat jullie weten hoe deze expeditie is geweest en hoe mijn stage verder verloopt.

xx Levi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Levi

Hoi! Welkom op mijn profiel. Hier lees je hoe ik mijn verblijf in Suriname ervaar.

Actief sinds 10 Jan. 2019
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 2899

Voorgaande reizen:

31 Januari 2019 - 01 Juni 2020

Paramaribo

Landen bezocht: