Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Levi Kedong - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Levi Kedong - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Levi Kedong

Blijf op de hoogte en volg Levi

02 Februari 2019 | Suriname, Paramaribo

Hier zijn we dan, in het zonnige Suriname! Vandaag is het mijn tweede dag hier in Paramaribo. Het is half 8 's ochtends hier en ik ben al rond 6 uur wakker, de jetlag begin ik nu wel te merken. De dagen voor vertrek waren hectisch en druk. Iedereen wil je natuurlijk nog een laatste keer zien voor je op reis gaat. Afscheid nemen vond ik wel moeilijk, maar ik weet dat ik een geweldige tijd tegemoet ga.

De eerste dagen zijn soepel verlopen. We kwamen 's avonds aan en werden hartelijk ontvangen door onze huisbaas en zijn vrouw. Ze hadden al wat kleine boodschappen voor ons gedaan zodat we niet meer op pad hoefden. Toch zijn we zelf ook nog even de buurt gaan verkennen. We zitten in een rustige buurt met erg veel dieren om ons heen. Tegenover ons zit volgens mij een heuse kinderboerderij met een kalkoen, kippen en meer. 's Nachts hoor je ze ook lekker rondscharrelen.

De volgende dag zijn we naar het centrum gelopen om de centrale markt te bekijken. Wat een aanbod aan groente en fruit heb je daar! We keken onze ogen uit! Volgens mij hadden de Surinamers ook genoeg te kijken, want overal waar we kamen werden we nagestaard. Nadat we bij de centrale markt zijn geweest, zijn we doorgelopen naar het kantoor van Su4you. Kai was namelijk bij ons op de opleiding langs geweest om ons wat informatie te geven. We werden bij het kantoor hartelijk door het ontvangen en kregen informatie over van alles en nog wat. Gelijk een leuk tripje gepland voor volgende week. Een bijeenkomst voor alle Nederlandse stagiaires die op dat moment in Suriname aanwezig zijn. Heb er nu al zin in om nieuwe mensen te ontmoeten!

's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Souposo. Een klein restaurantje waar ze heerlijke pindasoep serveren. Hier zijn we met de taxi naartoe gegaan wat echt geen cent kost. Het is verstandig om 's avonds een taxi te bestellen, omdat de voetpaden niet altijd goed te belopen zijn en voor 20 SUD (ongeveer 2,30 voor 1 taxi) ga je ook geen 3 kilometer lopen.

In het appartement zit ik gelukkig niet alleen. Ik ben omringd met 5 andere super leuke studenten die ik van te voren al kende. We hebben het samen kei gezellig en alles verloopt goed. Ook hebben we een gezamenlijk goed voornemen, namelijk terugkomen als een slank, gespierd model. Haha nee maar we zijn wel van plan om met z'n alle te gaan sporten. Dit hebben we dus ook gisteren gelijk gedaan. Bij ons appartement zit een sportschool waar je makkelijk met z'n alle kunt sporten. We zullen zien of we dit 4,5 maand gaan volhouden.

De dagen hier zijn erg lang dus je kunt veel doen op een dag. We hebben nog niet echt plannen voor de aankomende dagen, maar dat komt nog wel. Ik hou jullie op de hoogte!

xxx Levi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Levi

Hoi! Welkom op mijn profiel. Hier lees je hoe ik mijn verblijf in Suriname ervaar.

Actief sinds 10 Jan. 2019
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 2898

Voorgaande reizen:

31 Januari 2019 - 01 Juni 2020

Paramaribo

Landen bezocht: